maandag 3 februari 2014

KWC sweaters

Ik had een kleuter er al mee zien rondlopen,... Een hele leuke sweater met stof die ik al verschillende keren op het wereldwijde web was tegengekomen (en daarmee wist ik ook dat hij zelfgemaakt was). De mama vertelde me waar ze het patroontje vandaan haalde. Dat treft! Zus 3 had het boek thuis liggen, dat wist ik. Mooie stof... ik ging op zoek naar de Viking-stof van Bora voor Zoon 1. (Hij wil later viking worden.) Maar helaas. Nergens geen groene vikingstof, maar wel hele leuke monstertjes. Zoonlief zag het helemaal zitten.
Ik had voor alle 2 al sweaterstof gekocht op het stoffenspektakel. Voor Zoon 1 petroleumblauw, voor Zoon 2 frisgroene.
Voor Zoon 2 gebruikte ik ook "skeletten-stof". Stof die ik al heel lang in mijn bakken heb liggen, waar ik al heel veel plannen mee gemaakt heb, maar waar uiteindelijk alleen nog maar een verjaardagskroon van gemaakt is. (Je ziet amper dat het skeletten zijn. Moemoe vond de sweater heel mooi, tot dat ze door had dat het doodskoppen enzo waren "ah, ja, dan...")
Op 7 uur tijd maakte ik 2 sweaters! (De patronen had ik op voorhand al overgenomen.)
Ik ben content! Alleen moet ik ze volgende keer een maatje groter maken want ik denk dat ze er snel uit gaan barsten!

Blauwe sweaterstof: Stoffenspektal, doodskoppenstof: Stoffenspektakel, heel lang geleden.

Groene sweaterstof: Stoffenspektakel, monsterstof: Borashop


(De foto's zijn wat donker, sorry hiervoor.)
Zus 1

2 opmerkingen:

  1. De kaptrui, die maakte ik ook al een heel aantal keer. Zalig patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga hem zeker nog eens terug maken. Een groot succes en helemaal niet moeilijk! (Alleen voor alle 2 toch zeker een maatje groter.)

    BeantwoordenVerwijderen