zondag 23 maart 2014

mandjes voor een jarige dame

Vriendin 1 was gisteren jarig en gaf een feestje.
Bij een verjaardag hoort natuurlijk een kadootje.

Ik weet dat zij ook het 'het Grote Singer Naaiboek' heeft (de zussen vonden bij haar de mosterd voor mijn verjaardagskado) en vond het een leuk plan om de mandjes uit dit boek te maken voor haar.

Het is fijn vast te stellen dat je eigenlijk alles in huis heb,
meestal gaan we naar de joma om stofjes en/of garen at the last minute te halen.
Gisteren moest ik gewoon mijn kast open trekken en
- twee mooie stofjes zoeken in een hoop van mooie stofjes :-)

stoffenspektakel

Veritas
en gekregen van zus 1 als bedanking

- mijn biaisdoos te openen en de juiste kleur én lengte van biais er uit te halen ,
- even te moeten zoeken naar wattine en versteviging, ook tussen die hoop stofjes (en ik had net genoeg om twee mandjes te maken, hoe leuk het toeval toch wel kan zijn)
- garen uit mijn naaikoffer te nemen die er perfect bij passen
en dat op twee uurtjes tijd en als resultaat onderstaande mandjes(het knip en strijkwerk neemt het meeste tijd in beslag)!!!





Ik heb in het verleden al mandjes gemaakt en ben fan van het principe: een vierkant uit de stof te knippen en zo de hoogte te stikken.
Nu stond er in de werkvolgorde dat je de 'hoekjes' moest afknippen nadat je de vier zijden aan elkaar had gestikt en dit alles aan de bodem vast te naaien.
Ik ben blij dat je alles binnenste buiten moest draaien want op die stiksels ben ik het minst trots, dit heb ik precies nog niet onder de knie. Dit vraagt om uitleg die ik morgen toch maar zal vragen aan de joma en zus 2. Ik hoop zo dat ik het niet verkeerd heb geïnterpreteerd :-(?!!!

Alleen voor de bon van de Veritas moest ik  dus de deur uit en natuurlijk ook voor het verjaardagsfeestje waar onze kado fijn onthaald werd.
Missie geslaagd,

zus 3

3 opmerkingen:

  1. Leuke opbergmandjes!

    Creatieve groetjes van het Veritas team

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie mogen er zeker van zijn dat vriendin 1 heel blij was met het cadeautje. Het was een leuk en geslaagd cadeau en feestje. Merciekes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer leuke mandjes , zie je een korte uitleg zitten hoe ik dit moet maken ?

    BeantwoordenVerwijderen