vrijdag 13 maart 2015

voor 1 meter of voor 2 meters ..... #3

Tante S. is meter van mijn kleinste spruit
maar ze is ook een echt bezig bieke
en dan vooral met haakpennen en breinaalden.
Daar kunnen we iets mee, dacht ik.

Een hele tijd geleden volgden we bij Madeline De Stoffenmadam deze cursus 
en bij het wachten op den overlock,
keek ik eventjes in haar bibliotheek en vond daar een Frans boekske met allemaal praktische zakjes voor handige dames.
- ik heb het proberen op te zoeken op het net, via alle soorten mogelijkheden maar als je alleen maar het patroon pikt met je ogen en je er niet aan denkt om maar iets van auteur of titel op te schrijven, tja dan wordt zoeken moeilijk -
Ok geen handleiding,
maar op zich lijkt het toch niet zo moeilijk,
dus gewoon gaan met die banaan.

Ik maakte een testversie voor zus 2 hare verjaardag, - foto is nog steeds in de maak maar zakje is wel in gebruik :) - en zag dat het vlotjes ging.
Dus hop naar de 'echte' versie

et voila,





stof: "Traingularity Topaz, Art Gallery" bij de Stoffenkamer
patroon: zelf getekend
kamsnaps: van de joma
biais: plaatselijke stoffenwinkel
nesteloog :zus 2

volgens mij noemen ze dat breien/haken in stijl, na!
zus 3

4 opmerkingen:

  1. Goed gedaan joh!
    Heel tof vind ik dit. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Het is inderdaad handig! Ik heb de mijne net gekregen en is in gebruik!
      Gedaan met de bollen wol die wegrollen!
      Zus 1

      Verwijderen
  3. lijkt echt super handig en nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen