woensdag 24 februari 2016

Welkom Martha!

Het is me gelukt!
Martha is nog geen maand oud, en we zijn al op babybezoek geweest mét een zelfgemaakt cadeau!
Er werd wel een beetje vals gespeeld... of ik werkte (eindelijk) een beetje vooruitziend, je mag kiezen...
Toeterniettoe!
De papa van Martha is beroepgitarist, van het "ruigere" type, daarom dat ik zoveel zwart durfde te gebruiken...
De gitarenstof had ik al eens verwerkt in een dekentje en toiletzak voor Zoon 1, bijgekocht voor boxershorten voor manlief, en met al deze "overschotten" maakte ik het cadeau.

Het patroon van de slabben haalde Joma uit een oude, vergeelde, met sierlijk beschreven letters, envelop. Er zaten verschillende modelletjes in. Ik twijfelde, want kleine slabben zijn wel schattig, maar nam uiteindelijk toch de grootste, praktisch bekeken...
Als achterkant gebruikte ik zwarte spons.
Stof voorkant: Groovy Guitar Lagoon - Michael Miller
Stof achterkant: Zwarte spons, 2de hands gekocht
Bias: Wit en grijs gekocht bij Veritas,
blauw gevonden in mijn biaisdoos en die van Zus 3.
Lang geleden, volgden we eens een workshop "koffertje maken" bij Madeline. Het patroontje hebben we toen gekregen. (ondertussen hebben we er al een aantal aanpassingen aan gedaan, en het ons helemaal eigen gemaakt. Hou de workshopkalender van Madeline maar in het oog...)

Stof voorkant: Groovy Guitar Lagoon - Michael Miller
Stof binnenkant: Joma's grote stoffenkast (Ditte van Ikea)
Ritsen, paspel, Decovil Light: Nostex
Oh ja, ook dit nog. Als iemand weet waar ik de stof nog kan kopen, laat het me weten!
Het zit zo, Manlief zijn grootste hobby/passie, is muziek (liefst ook zo ruig mogelijk...)
Hij speelt in 2 groepjes en "al" de gitaristen worden papa... misschien maak ik nog meer gitaar-cadeautjes?

Oké, mijn cadeau was dan op tijd klaar, foto's was ik natuurlijk op voorhand vergeten te nemen!

Welkom Martha!
Zus 1


7 opmerkingen:

  1. Cool! Toffe cafeautjes. Jammer genoeg geen idee waar de stof nog te vinden is. Misschien eens modes4u proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hét koffertje!! Zo blij dat ik dit nu ook kan maken dankzij jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat koffertje is een succesrecept, heb het ondertussen nog al eens gemaakt en er ligt er ondertussen nog een geknipt klaar.
    Ik hoop dat je de gitarenstof nog ergens kan vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee of je dat stofje nog ergens kan kopen,met mijn restje kan je niet veel doen.Ik heb er eens een kussen van gemaakt voor mijn broer(speelt rustige muziek) en een pennenzak voor mijn petekind.Maar deze cadeautjes zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is leuk gemaakt! En fijn dat er nog een verhaal bij het stofje hoort, het ziet er lekker stoer uit.

    BeantwoordenVerwijderen